Σε διαδικαστικές παραβάσεις εντόπισε η FIA πως έχουν υποπέσει δύο κατασκευαστές μονάδων ισχύος της Formula 1.

Το 2023 ήταν η τρίτη χρονιά υπό τους περιορισμούς του ορίου κόστους για τις ομάδες, οι οποίες έπρεπε να… λειτουργήσουν με προϋπολογισμό 138.6 εκατομμυρίων δολαρίων, και η πρώτη χρονιά για τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος, καθώς η Formula 1 κινείται προς τη νέα «εποχή» κινητήρων που αρχίζει το 2026. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν διευκρινίζονται οι διαδικαστικές παραβάσεις, που έχουν υποπέσει Alpine και Honda, αλλά θα μπορούσαν να αφορούν καθυστερημένη υποβολή εγγράφων ή λάθη στην τεκμηρίωση που παρέχεται.

«Η CCA (Cost Cap Administration) επιβεβαιώνει πως, μολονότι η Alpine Racing SAS και η HRC βρέθηκαν να έχουν υποπέσει σε διαδικαστική παράβαση, καμία από τις δύο δεν υπερέβη το όριο κόστους» αναφέρει η FIA στη σχετική ανακοίνωσή της και συμπληρώνει, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Τόσο η Alpine Racing SAS όσο και η HRC έχουν ενεργήσει πάντα με καλή πίστη και αυτή τη στιγμή συνεργάζονται με την CCA για να οριστικοποιήσουν το ζήτημα».

Η Alpine ανήκει στη Renault, ενώ η Honda συνεργάζεται αυτή τη στιγμή με την -πρωταθλήτρια κατασκευαστών- Red Bull, αλλά θα παρέχει μονάδες ισχύος στην Aston Martin από το 2026. Το 2022 επιβλήθηκε στην Aston Martin πρόστιμο 450.000 δολαρίων για διαδικαστική παράβαση, ενώ η Williams κατέβαλε πρόστιμο 25.000 δολαρίων την ίδια χρονιά, επειδή έχασε μια προθεσμία για την υποβολή των οικονομικών στοιχείων της ομάδας για το 2021.

Οι άλλοι τέσσερις κατασκευαστές μονάδων ισχύος, οι οποίοι έχουν υποβάλει αίτηση για να παρέχουν κινητήρες στη Φόρμουλα Ένα από το 2026 και μετά, συμμορφώθηκαν με το όριο κόστους. Οι κανονισμοί του 2023 για τον κινητήρα έθεσαν όριο δαπανών 140,4 εκατομμύρια δολάρια.