Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Αντιντόπινγκ (WADA) λάνσαρε μία νέα ψηφιακή καμπάνια, η οποία δημιουργήθηκε από το πρακτορείο Redtorch, προκειμένου να αφυπνίσει για τους κινδύνους που διατρέχουν οι νέοι ηλικίας 15-24 ετών από τη χρήση αναβολικών στεροειδών.

Έχοντας υποστήριξη πολλών fitness influencers απ’ όλη την Ευρώπη, ο WADA καλεί τους νέους να γίουν μέλη του Κινήματος Φυσικής Προπονήσης γιατί το φυσικό είναι αρκετό όπως είναι το μότο της καμπάνιας αγγλιστί #NaturalIsEnough.

Η καμπάνια ξεκίνησε στις 20 Νοεμβρίου και θα συνεχιστεί έως τις 17 Δεκεμβρίου και λαμβάνουν μέρος επτά άντρες και γυναίκες από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία.

Σε μία σειρά από βίντεο σε Instagram και TikTok, οι πρωταγωνιστές μιλούν για τις αμφιβολίες που είχαν για τα σώματα τους και πώς τις ξεπέρασαν κάνοντας φυσική προπόνηση και καλούν τους followers να μοιραστούν τη γυμναστική που κάνουν με το hashtag #NaturalIsEnough και να κατευθυνθούν στην επίσημη ιστοσελίδα της WADA προκειμένου να ενημερωθούν για τους ψυχικούς και σωματικούς κινδύνους που διατρέχουν από τη χρήση στεροειδών αναβολικών. 

Με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να δημιουργούν αφόρητη πίεση στα νεαρά άτομα για το πώς πρέπει να μοιάζει το σώμα τους, προβάλλοντας μη ρεαλιστικά πρότυπα και σε συνδυασμό με τους πρόσφατους αιφνίδιους θανάτους fitness influencers ο WADA για πρώτη φορά ανοίγει το θέμα της χρήσης απαγορευμένων ουσιών στον μαζικό αθλητισμό. 

Ο influencer Λούσι Ντέβις σημειώνει: «Οι fitness influencers που παίρνουν κρυφά στεροειδή δημιουργούν μη ρεαλιστικές προσδοκίες για τους ακολούθους τους. Η σημερινή κουλτούρα δημιουργεί πιέση στους νέους για να μοιάζουν πιο ογκώδεις με κάθε κόστος. Το ένιωσα σε μεγάλο βαθμό ως νεαρός κολυμβητής και δυστυχώς πολύ νέοι άνθρωποι θα στραφούν στα στεροειδή για να βρουν μία εύκολη λύση. Ένας από τους σημαντικότερους λόγους για τη χρήση απαγορευμένων ουσιών είναι αντίληψη που έχει καθένας για τον εαυτό του ότι δεν είναι αρκετά λεπτοί, αρκετά δυνατοί, αρκετά γρήγοροι, αρκεετά γραμμωμένοι. Αλλά τα στεροειδή μπορούν να επηρεάσουν τη σωματική και ψυχική σου υγεία».

Από την πλευρά του ο Ματ Βάινερ, καλλιτεχνικός διευθυντής της Redtorch σημείωσε: «Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα κίνημα γύρω από την φυσική προπόνηση. Θέλουμε να δείξουμε στους νέους ανθρώπους ότι ακόμα και αυτοί που αποτελούν πρότυπα του fitness έχουν αμφιβολίες, αλλά οι στόχοι μας πάντα επιτυγχάνονται με την φυσικά προπόνηση γιατί #NaturalIsEnough (το φυσικό είναι αρκετό)»